Zwykły rower jest pojazdem napędzanym siłą mięśni
Rower jadący pod górę jest pojazdem napędzanym siłą woli

IV Rajd Klubowy "Szlakiem latarni Morskich"

DSC 8083 wynik

Dnia 11.06.2019r. do Kalisz wróciła 12 osobowa  grupa cyklistów z KTR „Cyklista” w Kaliszu, która brała udział w XIV Rajdzie Klubowym  _ „Szlakiem latarni morskich"  Komandorem i organizatorem rajdu był prezes KTR Cyklista Marek Glapiński.

Plan rajdu był następujący: ruszamy  pociągiem do Świnoujścia,  gdzie znajduje się pierwsza i najwyższa  (67m) latarnia morska, którą odwiedzamy zaraz po przyjeździe.  Kolejnego dnia ruszamy rowerami w kierunku  Gdańska.  Cały rajd podzielony został na etapy. Na każdy dzień zaplanowana została szczegółowa trasa przejazdu i określone zostały obowiązkowe obiekty do zwiedzenia. Oczywiście najważniejsze są latarnie, ale po zwiedzeniu latarni podziwialiśmy inne warte zobaczenia miejsca i obiekty. Przemierzyliśmy na rowerach ponad 700 km po Polskim wybrzeżu Bałtyku. Staraliśmy się jechać głównie drogami dla rowerów, ale było i tak, że musieliśmy jechać drogami gminnymi, a czasem drogami polnymi i leśnymi, gdzie jazda wymagała siły i stanowczości. Podziwialiśmy przepiękną przyrodę naszego kraju, bardzo ciekawe i patriotyczne miejsca, a także obiekty historyczne i kościelne. Byliśmy na najbardziej wysuniętym na północ punkcie geograficznym Polski „ Gwiazda Północy „  w Jastrzębiej Górze. Przemierzyliśmy rowerem cały półwysep Helski i stanęliśmy na tzw. Cyplu, czyli najdalej wysuniętej w morze części półwyspu Helskiego.  Zwiedziliśmy wszystkie latarnie morskie w Polsce zgodnie z planem, a plan wyglądał następująco:

1 czerwiec (sobota) – wyjazd Kalisz- Świnoujście.

2 czerwiec ( niedziela) - Świnoujście – Międzyzdroje – Wisełka(latarnia)- Dziwnów – Dziwnówek (latarnia) – Pobierowo.
3 czerwiec (poniedziałek) – Pobierowo – Trzęsacz – Rewal – Niechorze (latarnia, park miniatur latarni morskich) -Pogorzelica – Trzebiatów – Trzebusz – Mrzeżyno – Rogowo – Dźwirzyno – Kołobrzeg (latarnia)

4 czerwiec (wtorek) – Kołobrzeg – Bagicz – Ustronie Morskie – Gąski (latarnia) -  Sarbinowo – Chłopy (16 południk) – Mielno – Unieście - Osieki – Iwięcino – Gleźnowo – Dąbki – Darłowo.

5 czerwiec (środa) – Darłowo – Cisowo – Barzowice – Wicie (geograficzny środek polskiego wybrzeża 262km)  Jarosławiec - Ustka – Rowy.

6 czerwiec (czwartek) - Rowy – Smołdzino Czołpino(latarnia) – Kluki? – Żelazo Wierzchocino – Rumsko – Główczyce – Ciemino –  Gać – Żarnowska – Łeba.

7 czerwiec (piątek) – Łeba – Nowęcin – Sarbsk – Ulinia – Osetnik (Stilo unikalna latarnia na Kaszubach)- Sasino – Ciekocinko – Kurowo – Choczewko – Choczewo -Wierzchucino – Żarnowiec – Odargowo -Dębki – Karwia – Jastrzębia Góra – Władysławowo.

8 czerwiec (sobota) – Władysławowo -Jastarnia (latarnia) – Hel – Władysławowo.

9 czerwiec (niedziela)- Władysławowo – Swarzewo – Puck – Żelistrzewo – Gdynia – Sopot – Gdańsk.

10 czerwiec (poniedziałek) -  wyjazd do Krynicy Morskiej i zwiedzanie Gdańska.

11 czerwiec ( wtorek) – powrót do Kalisza.

W trakcie rajdu nie mieliśmy nieprzyjemnych zdarzeń i poważnych problemów z rowerami. Wymieniliśmy w sumie cztery dętki, w tym jedną przygodnie spotkanemu turyście z małym dzieckiem na siodełku. Nasz rajd uważamy za bardzo udany, a to dzięki wspaniale współdziałającymi między sobą członkami grupy i wzajemnej pomocy. Były momenty ciężkie gdzie trzeba było sobie pomagać, bo jak wiadomo rowery obładowane sakwami są bardzo ciężkie i w pojedynkę ciężko sobie poradzić. W grupie było pięć kobiet, które spisały się nadzwyczajnie. Żadna z nich nie miała problemów z pokonaniem tras. Świetnie radziły sobie ze sprzętem, ciężkimi warunkami i z nami mężczyznami ;) Jesteśmy im wdzięczni za miłe towarzystwo i chcielibyśmy, żeby niektórzy faceci z naszego klubu radzili sobie tak jak one. Wyrazy szacunku drogie panie. Cel rajdu został zrealizowany. Wszyscy cali i zdrowi zameldowali się w swoich miejscach zamieszkania. Szczególne podziękowania należą się komandorowi Markowi Glapińskiemu za świetną organizację i przeprowadzenie rajdu. Dzięki niemu wszelkie sprawy organizacyjne, zakwaterowanie i prowadzenie po trasie było perfekcyjne. Ahoj przygodo !!!

Tekst: Krzysztof Wydra

Zdjęcia: Krzysztof Wydra

Zdjęcia: Adam Wojcieszak

Zdjęcia: Marek Glapiński

UWAGA! Ten serwis używa cookies.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…